Dostawy wody w czasie epidemii…

0
122

Jak wynika z prowadzonych badań, koronawirusy charakteryzują się niską odpornością na promieniowanie UV i środki dezynfekcyjne powszechnie stosowane w procesach technologicznych uzdatniania wody takich jak chlor, podchloryn sodu czy dwutlenek chloru. Wirusy te, podobnie jak inne zawieszone cząstki o takich rozmiarach, usuwane są z wody w procesie koagulacji połączonej z flokulacją wspomaganą polielektrolitami i filtracją na filtrach piaskowo-antracytowych.W szczególności proces dezynfekcji wody zapewnia szybką inaktywację wirusa SARS-COV-2. Prowadzone badania przez specjalistów z WHO dowodzą, że obecnie nie ma żadnych dowodów na przeżycie wirusa SARS-COV-2 w wodzie pitnej.  

Chociaż powyższa informacja brzmi bardzo – przyznajmy to – dość niezrozumiale dla zwykłego konsumenta wody, która jest dostarczana do naszych kranów, to opisany wyżej „proces koagulacji połączonej z flokuacją wspomaganą polielektrolitami i filtracją na filtrach piaskowo-antracytowych” wzbudza zaufanie, że faktycznie to wszystko – cokolwiek by miało to oznaczać – w ostateczności istotnie „zapewnia szybką inaktywację wszelkich wirusów, w tym  koronowirusa SARS-COV-2, ksywa po prostu koronawirus.

O najwyższą jakość wody pitnej, którą spożywamy na co dzień dba Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Brzesku sp. z o.o. Dzięki systematycznemu procesowi modernizacji spółka jest w czołówce zakładów z branży wodno-kanalizacyjnej. Dostarczana przez brzeski RPWiK wodaspełnia wszystkie wymagania jakościowe określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia oraz wymagania Dyrektywy Rady Unii Europejskiej w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi – jest w pełni bezpieczna dla zdrowia, a w szczególności nie zawiera żadnych patogennych mikroorganizmów. „Pragniemy poinformować mieszkańców, iż Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Brzesku Sp. z o.o. już od dnia 16 marca 2020 roku wdrożyło „Procedurę Bezpieczeństwa dla RPWiK w Brzesku dotyczącą sytuacji epidemiologicznej związanej z zakażeniem koronawirusem SARS-COV-2”, w której zostały określone zasady profilaktyki i bezpieczeństwa dla pracowników, klientów oraz kontrahentów.Pragniemy przypomnieć, iż wiele spraw dotyczących wzajemnych świadczeń można załatwić telefonicznie lub mailowo – prosimy o korzystanie z tej możliwości. Płatności rachunków za usługi wodno-kanalizacyjne prosimy realizować przelewami elektronicznymi. Zapewniamy również, że powyższa sytuacja nie wpłynie na płynność dostaw wody, a także odbioru ścieków”– mówi wiceprezes RPWiK sp. z o.o. Piotr Lach.

Zarząd Rejonowego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Brzesku Sp. z o.o. informuje, że w trosce o bezpieczeństwo zarówno Klientów jak i pracowników RPWiK, usługi odczytu i wymiany wodomierzy nie będą wykonywane do odwołania, a rozliczanie świadczonych usług odbywać się będzie na podstawie wartości szacunkowych opartych o wcześniejsze okresy rozliczeniowe. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj