„Fundusze Europejskie dla turystyki. Odkryj Małopolskę na nowo”
– to hasło pierwszej odsłony, letniej kampanii billboardowej promującej Fundusze Europejskie w Małopolsce.
Celem kampanii jest dotarcie do mieszkańców regionu z informacją nt. oferty turystycznej, stworzonej na bazie projektów dofinansowanych ze środków unijnych oraz zachęcenie ich do letnich wędrówek i odkrywania Małopolski na nowo. Jest to jeden z elementów długofalowej strategii promocyjnej Funduszy Europejskich realizowanej przez Województwo Małopolskie i zarazem kolejny etap działań promujących rolę, jaką, odgrywają środki unijne w walce z COVID-19 w regionie. W maju zrealizowano kampanię pokazującą, jak środki unijne pomogły małopolskim szpitalom i służbom ratowniczym w walce z pandemią.
O tym, jak ważną rolę w – gospodarce naszego regionu odgrywa turystyka, nikogo nie trzeba przekonywać. W 2019 r. Małopolskę odwiedziło blisko 18 mln osób, a szacunkowe wpływy wyniosły ponad 15 mld zł. Niestety branża turystyczna najbardziej ucierpiała na skutek pandemii związanej z COVID-19. Zamknięte lotnisko, hotele, bary, restauracje, muzea oraz inne obiekty. Brak możliwości podróżowania, zwiedzania i poznawania otoczenia. To wszystko spowodowało, że teraz czeka nas turystyczny restart i ogromne wyzwanie – odbudowa sektora turystyki w naszym regionie. Zdaniem ekspertów odtworzenie kapitału branży turystycznej potrwa 2-3 lata.